Електронни ваучери за храна по Наредба 7

Улеснете разплащанията с електронни ваучери

Открийте как електронните ваучери за храна по наредба 7 могат да променят Вашите разплащания и да улеснят процеса за Вас и Вашите служители.

Електронни ваучери за храна Kaufland

Kaufland е-ваучер

Електронните ваучери по наредба 7 представляват модерно решение за разплащания, което осигурява бързина, сигурност и удобство. Те са създадени с цел да улеснят както работодателите, така и служителите, като предлагат лесен и ефективен начин за предоставяне на ваучери за храна.

С електронните ваучери, процесът на разплащане става по-прозрачен и контролиран, което намалява риска от злоупотреби и грешки. Те също така предлагат възможност за по-лесно управление и проследяване на разходите, което е от полза както за бизнеса, така и за служителите.

Електронните ваучери са освободени от данъци и осигуровки до 200 лв. на месец на служител и могат да се ползват на POS терминали в търговските обекти, включени в партньорската мрежа на съответния оператор на ваучери за храна. Изискванията към работодателите остават непроменени – да предоставят еднаква сума на всички свои служители, да нямат подлежащи на принудително изпълнение публични задължения, да не са намалявали заплатите на служителите през предходните три месеца.

Дигитализацията ще улесни и модернизира процеса на използване на ваучери за храна, както при работодателите, така и при потребителите, търговците и доставчиците на ваучери.

От 01 януари 2024г. до 30 юни 2024г. могат да бъдат издавани ваучери за храна по Наредба 7 както на хартиен, така и на електронен носител. До изтичане на преходния период, работодателите могат да избират на какъв носител да предоставят ваучерите за храна, но те трябва да бъдат на един и същи носител за всички служители за конкретния месец.

Предимства на Kaufland е-ваучер

Модерно, лесно и удобно дигитално решение

По-високо ниво на сигурност и защита с PIN код

Бързи транзакции

Възможно плащане с точност до стотинката

Проследяване на разходите

Постоянно развиваща се търговска мрежа

Осигурено удобно и бързо безконтактно плащане на POS терминал

Оптимизиране на процесите по обработка и администриране при работодателите

Екологично решение

Гъвкавост при използване

Проверка на баланс и остатъчна стойност

Подобрено потребителско изживяване

Поддръжка и обслужване

Срокът на валидност, транзакциите и наличността на дигиталните ваучери могат да бъдат проверени в портала на картовия оператор e-voucher.bg или мобилното приложение “bcard е-ваучери”, което е достъпно в App Store и Google Play Като допълнителна защита е предоставена възможност за блокиране на картата от страна на картодържателя за случаите, когато това е необходимо.

На разположение на потребителите е и вайбър чатбот bcard е-ваучери.

Предимства на Електронните Ваучери

За работодателите

Сигурност и Контрол

Намаляване на административната тежест

Поръчка на карта-носител веднъж на 5 години

Бърза доставка на картите

Спестяване на време - бързо зареждане на картите

Спестяване на разходи за доставка

Поддръжка и обслужване

За служителите

Достъп до широка мрежа от търговски обекти

Плащане на точна сума без необходимост от съобразяване с номинала на ваучера на хартиен носител

Автоматично разплащане с ваучера с най-скоро изтичаща валидност

24/7 достъп до системата за проверка на наличност, извършени транзакции и изтичащи суми

Възможност за самостоятелно активиране/блокиране на картата-носител

Безплатен клиентски телефон 0800 11 720

За търговците

Увеличаване на продажбите чрез привличане на нови клиенти

По-бързо осребряване на приетите плащания с е-ваучери

Спестяване на време - отпада необходимостта от броене, поставяне на печати и попълване на протоколи

Отпада необходимостта от проверка на защитните елементи на ваучерите на хартиен носител

Отпада необходимостта от следене на валидността на ваучерите на хартиен носител

Спестяване на средства от куриерски/пощенски услуги за изпращане на ваучери към оператора

Използване на наличните POS терминали за разплащания с карти и за плащания с е-ваучери

Как работи Kaufland е-ваучер

Стъпка 1: Получаване на карта

От работодателя следва да получите 2 плика:

1. Плик с карта (електронен носител) и приложени инструкции

2. Плик с ПИН код

Стъпка 2: Активиране на карта

Можете да активирате картата си като смените първоначалния ПИН код на банкомат на УниКредит Булбанк или
на друг банкомат в България с логото на
Борика АД, следвайки приложените в плика инструкции.

Можете да активирате електронния носител и директно при първото плащане чрез поставяне в ПОС устройството и въвеждане на ПИН.

Стъпка 3: Използване на ваучера

Можете да използвате електронния си ваучер на ПОС терминали в търговските обекти, вкючени в партньорската ни мрежа.

Важно е да помните ПИН кода си.

Аналогично на банковите карти, въвеждане на ПИН при плащане с електронни ваучери се изисква при определени обстоятелства.

Често задавани въпроси, свързани с електронните ваучери

Тук ще намерите отговори на най-често задаваните въпроси относно електронните ваучери.

Как да активирам електронния ваучер?

За предпочитане е да активирате своята карта-носител на е-ваучери като смените първоначалния ПИН код на банкомат на УниКредит Булбанк или на друг банкомат в България с логото на
Борика АД в няколко лесни стъпки:

1. Поставете картата в банкомата и изберете меню „Други услуги“.

2. Влезте в меню „Управление на ПИН“ и изберете опцията „Смяна на ПИН“.

3. Въведете ПИН кода от получения заедно с картата плик.

4. Въведете и потвърдете новия си ПИН код и го запомнете.

5. Унищожете плика с първоначалния ПИН код.

Можете да активирате електронния носител и без да сменяте първоначалния ПИН код на банкомат (не е препоръчително), когато поставите картата си в ПОС устройството и въведете ПИН кода при първото си пазаруване с е-ваучер в обект от търговската ни мрежа.

Блокирах / загубих си ПИН кода. Какво да правя?

При 3 неуспешни опита за въвеждане на ПИН код, картата се блокира.

Ако, въпреки грешните опити, си знаете ПИН кода, можете да се обадите на клиентския ни телефон 0800 11 720, за да отблокираме картата за още 3 опита.

Ако не помните ПИН кода си или сте го загубили, следва да информирате работодателя си, който да заяви преиздаване на ПИН код.

Блокирах си картата в приложението. Какво да правя?

Моля попълнете приложената форма, за да отблокираме картата.

Какво означават баланс по карта и остатък по ваучер и защо показват различни суми?

Баланс по карта показва общата сума ваучерите, с които разполагате.

Остатък по ваучер показва сумата на най-скоро изтичащия ваучер. Под нея е посочено и след колко време тази сума ще изтече.

Съгласно нормативната уредба, всеки зареден ваучер има определен срок на валидност (аналогично на хартиените ваучери). Ако сумата на ваучера не бъде използвана в указания период, тя ще изтече и няма да може да я използвате. Сумата от остатък по ваучер е включена към общия баланс по картата.

Баланс по карта и остатък по ваучер

Активирах си картата, смених си ПИН кода, но не мога да платя. Каква е причината?

Пробвайте да платите контактно (картата се поставя в ПОС терминала) и да въведете ПИН код. Някои терминали все още приемат само контактни плащания.

Ако не можете да платите контактно и с въведен ПИН код, уверете се, че сумата, която се опитвате да платите не е по-голяма от тази, с която разполагате. В този случай можете да направите смесено плащане като уведомите служителя в търговския обект.

Ако не можете да платите контактно и с въведен ПИН код и разполагате със сумата, която се опитвате да платите, уверете се, че обектът, в който пазарувате, приема Kaufland е-ваучери. Възможно е да приема ваучери на хартиен носител, но все още да не приема такива на електронен.

Актуален списък на обектите, които приемат Kaufland ваучери за храна и съответно вида носител, който приемат, можете да откриете в секция Търговска мрежа.

Ако в списъка с обекти изрично е посочено, че магазинът, в който се опитвате да платите, приема ваучери на електронен носител и не сте успели да направите успешно контактно плащане, моля да подадете информация на bg-voucher@kaufland.bg, за да можем да проучим и разрешим проблема.

Защо не мога да платя с Kaufland е-ваучер в магазин, в който до вчера плащах с Kaufland хартиени ваучери?

Ако не можете да платите контактно и с въведен ПИН код, уверете се, че обектът, в който пазарувате, приема Kaufland е-ваучери. Възможно е да приема ваучери на хартиен носител, но все още да не приема такива на електронен.

Актуален списък на обектите, които приемат Kaufland ваучери за храна и съответно вида носител, който приемат, можете да откриете в секция Търговска мрежа.

Ако в списъка с обекти изрично е посочено, че магазинът, в който се опитвате да платите, приема ваучери на електронен носител и не сте успели да направите успешно контактно плащане, моля да подадете информация на bg-voucher@kaufland.bg, за да можем да проучим и разрешим проблема.

Какъв е срока за възстановяване на блокирани или двойно изтеглени суми е-ваучери?

Блокираните при опит за плащане с Kaufland е-ваучер суми се отблокират след 7 дни, ако търговецът, при когото са направени опитите, не предяви претенции към тях. Ако търговецът предяви претенции към сумите след този срок, то те се изтеглят автоматично от картата при първа възможност.

Възстановяването на двойно изтеглени суми (дублирани плащания) е ангажимент на търговеца, при когото са направени плащанията, тъй като те са постъпили по неговата сметка.

При съмнения за блокирани и/или двойно изтеглени суми, можете да подадете информация на bg-voucher@kaufland.bg, за да можем да проучим случая и да ви съдействаме при необходимост. Информацията, която е необходима, за да направим проверка, е:

* Дата и сума на транзакцията;

* Търговски обект и населено място, където е направена транзакцията;

* Името на работодателя Ви, Вашите имена и ИД номер (долу вдясно на гърба на картата);

* Телефон за връзка с Вас;

* Касов бон от покупката (ако разполагате с него).

 

 

Изгубих си (откраднаха ми) картата. Каква да правя?

Уведомете работодателя си, за да заяви преиздаване на картата.

Ако сте се регистрирали в системата e-voucher.bg, влезте и блокирайте картата си, за да не може да бъде използвана.

Ако нямате регистрация в системата e-voucher.bg, можете да се обадите на безплатния клиентски телефон 0800 11 720 и да поискате блокиране на картата.

Мога ли да си следя наличността и направените транзакции?

Да, можете да се регистрирате в системата e-voucher.bg или вайбър чатбота bcard е-ваучери и да проверявате текущото салдо по картата си, направените транзакции и изтичащите валидности на заредените е-ваучери.

Проверка на салдо можете да направите и на банкомат.

Мога ли тегля пари от картата с електронни ваучери?

Не можете, има законова забрана.

Мога ли плащам през банкомат с картата с електронни ваучери?

Не можете, има законова забрана.

Не мога да се регистрирам в системата e-voucher.bg

За регистрация в системата e-voucher.bg, следвайте приложената инструкция.

При технически проблеми, моля да се обадите на безплатния клиентски телефон 0800 11 720.

Имат ли електронните ваучери за храна срок на валидност и какъв е той?

Валидността на електронния ваучер е 12 месеца от датата, на която Министерство на финасите е отпуснало съответната квота.

При плащане автоматично се дърпа сума от е-ваучера с най-скоро изтичаща валидност.

Каква валидност имат картите с е-ваучери?

Валидността на картите е 5 години и е изписана на гърба на картата, точно под номера й.

Как да разбера до кога е валидна картата, в която ми зареждат е-ваучери?

Валидността е изписана на гърба на картата, точно под номера й.

Къде мога да използвам електронните ваучери?

Актуален списък на обектите, които приемат Kaufland ваучери за храна и съответно вида носител, който приемат, можете да откриете в секция Търговска мрежа.

Мога ли да използвам ваучера за онлайн покупки?

Да, можете да откриете в кои онлайн магазини можете да ги използвате в секция Търговска мрежа.